Markkinointipaketti
Kootut ohjeet markkinointisi tueksi
Näytteilleasettajan tekemä ennakkomarkkinointi osallistumisestaan on tutkimustemme mukaan yksi tärkeimmistä syistä kävijöille osallistua messuille.
markkinointipaketti
Miksi markkinoida messuosallistumista?
Kun kerrot omasta tapahtumaosallistumisestasi, juuri sinun asiakkaasi tietävät mistä sinut löytää. Tapahtumaosallistumista kannattaa markkinoida niissä kanavissa, missä kohtaat omat asiakkaasi normaalistikin.
- Näytteilleasettajan kutsu on vakuuttava – luottamus on jo olemassa
- Kävijä suunnittelee päivänsä etukäteen, varmista, että olet suunnitelmissa mukana!
Mistä materiaaleja?
Tampereen Messujen materiaalipankkiin on koottu kuvamateriaaleja markkinointia sekä turvallisuusviestintää varten. Näitä materiaaleja voit jakaa vapaasti omissa kanavissasi, kuten somessa, verkkosivuilla tai uutiskirjeissä.
Kutsu asiakkaasi messuille
Vielä on aikaa kutsua tärkeimmät asiakkaasi henkilökohtaisesti messuille asiakaskutsun avulla. Sähköinen asiakaskutsulinkki avautuu lähiaikoina tälle sivustolle. Kutsulinkkiä voit jakaa eteenpäin haluamallasi tavalla.
Koska markkinoidaan?
Olemme koonneet alle aikataulua, jonka mukaan markkinoidaan yhdessä tulevaa messutapahtumaa sekä sitoutetaan omia asiakkaita.
NYT | ”Olemme mukana”
- Kerro asiakkaillesi messuosallistumisestasi omissa kanavissasi ja verkkosivuilla, jos et ole sitä vielä tehnyt. Ota hyötykäyttöön valmiit materiaalit.
2 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Tervetuloa vierailemaan osastollamme”
- Kutsu asiakkaasi osastollesi, lähetä heille sähköinen kutsu esimerkiksi sähköpostilla
- Kerro asiakkaillesi, mitä palveluja tai tuotteita esittelet vaikkapa uutiskirjeellä, somessa, sähköpostilla tai omilla verkkosivuilla
- Kysy asiakkailtasi ja sidosryhmiltäsi, mitä he haluavat nähdä tulevassa tapahtumassa? Minkälaisia odotuksia asiakkaillasi on? Avaa ovet keskustelulle. Voit saada arvokkaita vinkkejä messusisältöön.
1 viikko ennen tapahtumaa | ”Käytännön infot ja tapahtumasisältö”
- Käy läpi käytännön infot: mistä teidät löytää ja koska olette paikalla
- Varmista, että kutsusi ovat menneet perille – tehosta markkinointia omissa kanavissasi
Tapahtumaviikolla | ”Nähdään pian”
- Nähdään pian, innosta asiakkaasi!
- Nosta esiin oma messuosastosi ja muistuta asiakkaitasi tapahtumasta
Muista tägätä meidät somessa
LinkedIn:
Liikuntapaikkamessut
Tampereen Messut -konserni
Facebook:
Gymtec-messut
Sportec-messut
Twitter:
@Liikuntapaikka
@TampereenMessut
Liikuntapaikkamessut löytää yllä olevista kanavista, liitä meidät mukaan, jotta voimme jakaa sisältösi.